Rabu, 5 Jun 2024

Puisi : Polemik Berkanta Si Culas


 

Aku seorang pejalan kaki yang lambat 

Aku juga pejalan kaki bersendiri

Langkahku, sekejap-sekejap terhenti

Apabila bersedia aku teruskan melangkah lagi 

Andai lelah aku berlengah mengumpul kekuatan diri 

Kesendirian yang acapkali disalah erti

Terkadang aku sering bertanya pada diri 

Kenapa begitu kenapa begini

Salahkah aku sendiri?

Lahir sendiri, malah mati nanti pun sendiri 

Bagiku tak salah menjadi diri sendiri

Menikmati hidup sendiri walau terkadang agak sunyi 

Namun lebih baik daripada ramai kemudian rasa tak dihargai

Aku dengan perasaanku sentiasa memanipulasi diri 

Jangankan kamu 

Aku juga tidak mengerti

Siapa diriku sendiri


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Puisi :- Beratnya Rindu

Versi lagu puisi Lirik penuh versi lagu puisi sila ke pautan seperti di bawah :- https://share-ai.singgenix.com/?token=S7tvkairNKgyHD1Nc5Bdo...