Khamis, 19 September 2019

Puisi : Aku Mahu Kau Tahu







Aku tahu
Aku tak mungkin akan pergi jauh darimu
Pergi bersama bait-bait kasihmu
Rindu ini yang telah membenam rasa benciku padamu
Jiwa ini sudah terlalu lelah
Mengalah demi sebuah cinta yang tiada penghujungnya
Semakin hari berlalu, semakin jauh sayup kedengaran lagu rindu
Aku tahu
Pergimu tanpa meninggalkan jejak
Pergimu seakan mengelak
Menepis rasa cinta di jiwa yang bergelora
Pergimu tanpa tujuan yang jelas
Menghayun langkah membisu tanpa kata
Memendam dalam di jiwa
Hanya kamu yang tahu
Ya hanya kamu saja mengerti
Gejolak di dadamu
Nun di sana
Jalanmu masih terbentang luas
Banyak batuan yang menghalang
Menghadang langkahmu dari terus mara
Namun aku tahu
Dirimu tak pernah berundur demi satu tekad satu nekad
Hanya doa dan harapanku
Moga pulangmu nanti pulang bermakna
Membawa datang bersama janjimu
Yang telah lama dirimu bawa pergi
Pergi jauh meninggalkan hati ini
Aku masih di sini
Di pelabuhan ini
Menanti buah janji yang belum pasti
Entah esok lusa dirimu kembali
Tetap kunanti bagi menghimpun rimbunan kasih
Yang telah lama berserakan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Puisi :- Beratnya Rindu

Versi lagu puisi Lirik penuh versi lagu puisi sila ke pautan seperti di bawah :- https://share-ai.singgenix.com/?token=S7tvkairNKgyHD1Nc5Bdo...