Ahad, 22 September 2019

Puisi : Adakah Ini Cinta?







Berjalan di denai kasih ini membuatkan aku benar-benar bingung
Aku mencari samar bayangan yang selama ini belum pernah aku temui
Aku lajukan langkah ini agar terus kekar mencari lentera kasih
Sehinggalah aku tiba di hentian ini langkahku terhenti
Di sini
Aku seakan telah temui finale jiwa yang kucari selama ini
Setelah sekian lama aku berkelana
Akhirnya di danau bening lentera itu sayup gemerlap
Hembusan bayu di anjung dangau mengundang asyik di hujung khayal
Sosok tubuh itu mencuri kerlingku
Lembut ayu di balik perdu
Sayu matamu tertangkap olehku
Seolah banyak cerita merangkum sendu
Kenapa?
Itu persoalan yang pertama hadir dibenakku
Ku cuba hampiri jauh ke sudut warasmu
Namun tidak kutemui jawapan yang pasti
Maka aku putuskan untuk terus mengunci diri mengunci hati mengunci angan
Harapanku, biar hanya aku yang meneruskan pengembaraan di denai pencarian ini
Mencari  babak terakhir salju kasihku
Rasa ini biar aku simpan
Hingga nanti apabila pintu kasihku bertemu abadi



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Puisi :- Beratnya Rindu

Versi lagu puisi Lirik penuh versi lagu puisi sila ke pautan seperti di bawah :- https://share-ai.singgenix.com/?token=S7tvkairNKgyHD1Nc5Bdo...